İçeceklerin dağılımını sağlamak

Bir içecek üreticisi ürünlerinin raflarda bulunamaması ile ilgili problem yaşıyordu ve birinci önceliğini bu durumu düzeltmeye verdi. Hangi SKU'ların, hangi zamanlarda ve nerelerde bulunduğunu öğrenebilmek için Roamler'dan yardım istedi. Roamler belirlenenen zamanlarda mağazaları ziyaret ederek lokasyon ve zaman bilgisi ile harmanladığı bilgiyi üreticiye sundu. Bu bilgiler üreticinin geliştirdiği strateji için kritik bir önem taşıyordu.

Yeni paket kampanyasının buzlarını çözmek

Bir donmuş gıda üreticisi yeni paketler ile piyasaya sürdüğü ürünlerinin bilinirliğini arttırmak için önemli bir ATL(abow the line) kampanyasını başlatmak üzereydi. Fakat bundan önce ürünlerinin mağazalara yeterli seviyede dağıtıldığından emin olmak istiyordu.

İşte bu noktada Roamler, yeni paketli ürünlerin bulunurluğunu denetlemek için devreye girdi. Sekiz perakendecide ölçümler yapan Roamler'ın verileri ürün dağıtımının yetersiz olduğunu ortaya koyuyordu ve üretici kampanyasını biraz daha ertelemeliydi. Mağazalardan aldığı bilgilerle üretici kampanyası için gereksiz para harcamaktan kurtuldu ve en iyi ROI'yi elde etmek için kampanyasını yeniden düzenledi.

Düşük stoklara yakından bakış

Bir gazlı içecek üreticisi, kendi ürün kategorisindeki yeni raf planının etkisini merak ediyordu. Öncelikle, değişiklikler uygulanmadan bir bulunurluk analizi yaptırdı ve plan uygulandıktan sonra gelen bilgilerle bunları karşılaştırdı. Analizde Roamlerlar iki hafta boyunca raftaki boşlukların yakından fotoğrafını çekti. Ardından Roamler müşterisine net bir "öncesi-sonrası" fotoğrafı sundu ve tüm datayı kantitatif bir hale getirdi.

Kahve satışlarını yukarıya çekmek

Bir kahve üreticisi, satış stratejisinin bir parçası olarak market insert'lerine çıkıp çeşitli promosyonlar yaptı ve bu yaptığı promosyonların uygulanıp uygulanmadığını görmek için Roamler ile anlaştı.

Roamler, kahve üreticisinin promosyon iletişiminin marketlerde yapılıp yapılmadığına ayrıca bu promosyona ilişkin herhangi bir ikincil yerleştirme yapılıp yapılmadığını ve ürünün rafta bulunup bulunmadığını düzenli olarak kontrol etti. Kahve üreticisi mağaza için promosyon uygulamalarını düzenli olarak analiz ederek eksik ve güçsüz yönlerini tespit ederek bunları düzeltici adımlar attı. Sonuç olarak üretici merhandsing performansını bir yıldan kısa bir sürede %33 artırdı. Bu da doğal olarak satışlarına yansıdı.

Bir bira markasını piyasaya sürmek

Büyük bira şirketlerinden biri seçilmiş, küçük mağazalar için yeni bir ürün üretmişti. Şirket promosyon materyallerinin mağazalarda nasıl sergilendiğini ve raf diziliminin nasıl yapıldığını bilmek istiyordu. On haftalık promosyon faaliyetlerinin üzerine, Roamler tüm mağazalara haftalık ziyaretler gerçekleştirdi, bilgileri topladı ve bunları fotoğraf ile destekledi.

Bu bilgileri kullanarak bira şirketi, hangi promosyon materyallerini kullanmanın en mantıklı seçim olacağını anladı ve ürünün ülke genelinde dağıtımını yapacakken bu bilgiler verdiği kararlarda çokça etkili oldu.

Fiyat kontrolleri ile yerelleşmek

Bir perakendeci yaklaşık 25 hızlı tüketim maddesini kapsayan çok kapsamlı bir fiyat promosyonu yaptığını duyurdu. Bu 25 markalardan bazılarının sahibi olan bir üretici ise diğer perakendecilerin bu stratejiye nasıl karşılık vereceğini merak etti ve Roamler'dan araştırmasını istedi. Roamler; her ay 2 kere olmak üzere 15 farklı perakende zincirini düzenli olarak ziyaret etti ve fiyat bilgilerini üreticiye raporladı. Böylece üretici diğer perakendecilerin stratejiye verdiği karşılığı çok net olarak anladı ve fiyat stratejileri ile alakalı harika bir içgörüye sahip oldu.

Atıştırmalıkları yan rafa almak

Bir atıştırmalık yiyecek üreticisi yeni raf planının sonuçlarını gördüğünde hayal kırıklığını uğramıştı. Performansı arttırmak adına, müşteri mevcut mağaza koşullarına bağlı kalarak yeni bir aksiyon planı oluşturmak istedi.

Roamler mağazalardaki gerçek durumu görebilmek için perakende evrenindeki mağazaların %95'ini ziyaret etti. Ziyaretler gösterdi ki ürünlerin yerleşimi üreticinin yaptığı anlaşmalar ile hiç de örtüşmüyor, tüketiciler ürünleri raflarda bulamıyordu. Bu bilginin elde edilmesi ve yeni planların oluşturulması ile satış performanslarının yükselmesinin önünde hiçbir engel kalmadı.

Promosyonlar için boşluk yaratmak

Belli bir promosyon periyodundaki satış bilgilerini desteklemek isteyen bir üretici, Roamler'dan hem kendi markasının hem de rakip markanın mağazalarda ne kadar ikincil yerleştirmeye sahip olduğunu araştırmasını istedi.

Hem büyük hem de küçük mağazalara haftalık ziyaretler gerçekleştirerek istenen promosyon raflarının fotoğrafları çekildi. Her ziyaret üreticiye, promosyon döneminde, kendi markasının ve rakibinin promosyon için ne kadar paya sahip olduğunu gösterdi. Ayrıca düzenli ziyaretler, müşteriye bilgileri önceki haftalarla karşılaştırma imkanını da sundu. Tüm bu çalışmanın ardından tüm perakendecilerde optimum raf payı için ayarlamalarını yapabildi.

Fast-food zincirlerinde hijyenin birinci elden teftişi

Franchise şubelerinde şirketin yüksek standartlı ilkerine uyulup uyulmadığını ve hijyenik gerekliliklerin ne kadar yerine getirildiğini öğrenmek isteyen büyük bir fast-food zinciri Roamler'ın kapısını çaldı.

Roamler, üyelerini şirketin farklı franchiselarına gönderdi ve hizmet kalitesini birinci elden kontrol ettirdi. Aynı zamanda şubelere giden üyeler şubelerin temizlik ve hijyen durumunu gösteren fotoğrafları, şirket ile paylaşmak için, şube çalışanlarının haberi olmadan çekti. Araştırmanın sonucunda şirket tüm franchiselarındaki eksiklikleri gördü ve gerekli düzenlemeleri hemen yaptı.

Proaktif promosyondan emin olmak için gizlice aksiyon almak

Bir giyim mağazaları zinciri, yeni şirket stratejisinin odağına geliştirilmiş müşteri memnuniyetini koydu. Fakat bu geliştirmeye nereden başlanacağına karar vermek gerekiyordu. Bu noktada Roamler devreye girdi ve şirketin mağazalarından kalitatif ve kantitatif içgörüler sunan bir araştırma yaptı.

Roamler üyeleri bir gizli müşteri olarak belirlenen şubelere gitti ve birebir satış elemanlarından hizmet aldı. Ziyaretleri gerçekleştiren üyelerden alınan bilgiler hemen şirket ile paylaşıldı. Şirket gerekli düzeltmeleri franchise şubelerine yollayarak müşteri tatminini sağlamak için tüm olumsuzlukları giderdi.

Mağaza içi uygulamaların elektronik olarak izlenmesi

Büyük bir elektronik perakende zinciri, tüm Avrupa çapında mağazalarının izlenmesİ gibi bir gereklilikle karşı karşıya kaldı. Roamler'ın tam da bu iş için geliştirilmiş yazılımı ile müşteri mağazala uygulamalarından sürekli güncellenen ve kapsamlı bir bilgiyi elektronik olarak gözlemleme imkanına erişti. Bu bilgi, mağaza içi deneyimini geliştirmek isteyen şirket için paha biçilemezdi.